KATEGORIE

ADAM A7X - Monitor Aktywny

Dostępność: 0 komplety
Cena: 4 380,00 zł 4380.00
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
Cena netto: 3 560,98 zł
bez 23% VAT i kosztów dostawy
ilość komplety
Ocena: 5

Opis

Specyfikacje:

  • głośnik basowy: 1
  • średnica 7" (175 mm)
  • cewka 1,5" (38mm)
  • materiał: Włókno węglowe/szklane/Rohacell
  • głośnik wysokotonowy: 1
  • typ Xart
  • powierzchnia membrany 4 cala2 ( 2420 mm2)
  • adekwatna średnica 2" (56 mm)
  • prędkość przetwarzania 4:1
  • masa membrany 0,17g
  • wzmacniacze:
  • głośnik niskotonowy: 1
  • typ A/B
  • moc RMS / muzyczna 100 W / 150 W
  • głośnik wysokotonowy 1
  • typ A/B
  • moc RMS / muzyczna 50 W / 75 W
  • panel Kontrolny:
  • czułość wejściowa -nieskończoność do +14 dB
  • korekcja Low <300Hz +/- 6 dB
  • korekcja High >= 5kHz +/- 6 dB
  • regulacja wzmocnienia ±4 dB
  • pozostałe parametry:
  • złącza wejściowe: Analog XLR / RCA
  • pasmo przenoszenia 42 Hz - 50 kHz
  • THD 90dB/1m> 100 Hz <= 0.5%
  • stała max.poziom wyj >=106 dB
  • max. poziom sygnału >=114 dB
  • crosover 2500 Hz
  • impedancja wej. 30 KOhm
  • waga 20.3 lb (9,2 kg)
  • ekranowanie magn. nie
  • wys x Szer x Gł 13.5"(337 mm) x 8"(201 mm) x 11"(280 mm)

 

Model A7X zastępuje na rynku bardzo popularny A7, dlatego jego pojawienie się wywołało duże zainteresowanie. Tym większe, że producent wprowadził w nowym modelu szereg bardzo istotnych zmian, mających poprawić i tak bardzo dobre parametry A7.

Od czasu swego debiutu w 2000 roku na rynku profesjonalnych monitorów studyjnych wyroby niemieckiej firmy ADAM Audio wzbudzają kontrowersje. Dzieje się tak zawsze, gdy ktoś zaproponuje zupełnie inne rozwiązania techniczne niż jest to powszechnie przyjęte. Stosowane w systemach ADAM-a tweetery, oparte na odmiennej koncepcji przetwarzania sygnału elektrycznego na falę dźwiękową, niż jest to powszechnie przyjęte, mają zarówno zagorzałych zwolenników, jak i przeciwników, przy czym tych pierwszych jest zdecydowanie więcej. I właśnie dlatego firma ta dość szybko uzyskała pozycję jednego z najważniejszych producentów monitorów studyjnych, a model A7 okazał się najpopularniejszym dwudrożnym zestawem aktywnym ostatnich lat. Jego walory brzmieniowe oraz relatywnie niska cena sprawiły, że możemy go znaleźć nie tylko w wielu najbardziej prestiżowych profesjonalnych obiektach studyjnych, ale też w projektowych i domowych studiach nagrań.
Szybki rozwój technologii, wzrost oczekiwań potencjalnych nabywców oraz niezasypiająca gruszek w popiele konkurencja sprawiły, że firma ADAM postanowiła dokonać szeregu zmian w swoich wyrobach. Tym sposobem na rynku ukazała się niedawno cała seria monitorów z literką X w nazwie, zastępując poprzednio dostępne produkty. W miejsce popularnego A7 mamy obecnie model A7X, który jest przedmiotem niniejszej recenzji.
Zmiany

Na pierwszy rzut oka nowy ADAM nie odróżnia się znacząco od swojego poprzednika. W rzeczywistości jednak możemy mówić o istotnych zmianach. Najważniejszą jest zastosowanie zmodernizowanego przetwornika wysokich częstotliwości, noszącego symbol X-ART. Ma on inną konstrukcję wewnętrzną, pozwalającą uzyskać wyższą efektywność, większy maksymalny poziom ciśnienia dźwięku oraz szersze pasmo przenoszenia, sięgające do 50 kHz. Zmian dokonano również w przetworniku niskotonowym, który ma obecnie znacząco większy przekrój cewki. Z mojego punktu widzenia najistotniejszą zmianą jest jednak zastosowanie nowych wzmacniaczy mocy: 50-watowego, pracującego w klasie AB, zasilającego przetwornik wysokotonowy, oraz 100-watowego, zrealizowanego w efektywnej klasie D, służącego do napędzania woofera. Uważam, nie ja jeden zresztą, że to właśnie wzmacniacze były najsłabszym elementem poprzednich modeli monitorów ADAM. Ich moc, przekładająca się w praktyce na zapas dynamiki oraz ogólny charakter brzmieniowy, sprawiała wrażenie wyliczonej "na styk", podczas gdy same przetworniki aż prosiły się o więcej.
Kolejna istotna zmiana polega na przeprojektowaniu systemu bass-reflex. W miejsce jednego otworu są obecnie dwa, a ich wyloty mają zmieniony profil. Celem tego zabiegu było nie tylko obniżenie dolnego zakresu przenoszonych częstotliwości, ale również redukcja dość dokuczliwych szumów turbulencyjnych, towarzyszących przemieszczaniu się mas powietrza w tym elemencie konstrukcji obudowy. Zwiększenie powierzchni wylotowej tuneli bass-reflex stało się możliwe właśnie dzięki zastosowaniu mocniejszego wzmacniacza i przeprojektowaniu głośnika niskotonowego, by był on zdolny do pracy z większym obciążeniem akustycznym bez zaniżania efektywności całego systemu w zakresie niskich

Opinie o produkcie (0)

Menu Szukaj więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl